
Audyt przejść bez sygnalizacji w Warszawie przeprowadzony niedawno przez Zarząd Dróg Miejskich wykazał, które miejsca czeka niezbędna zmiana. W audycie nisko oceniono bezpieczeństwo na zebrach przez al. W. Reymonta przy ul. Żbikowianka. Pojawiła się tam sygnalizacja.
Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził audyt wszystkich 4093 stołecznych przejść bez sygnalizacji. Bezpieczeństwo w ich okolicy oceniono w skali od 0 do 5. Zebrę przez al. W. Reymonta przy ul. Żbikowianka audytorzy ocenili jedynie na 2 punkty, a jako główny problem wskazali prędkość rozwijaną przez kierowców.
„Wielu kierowców decydowało się też wyprzedzać w rejonie przejścia, trudnym do przekroczenia ze względu na przedzielające drogę torowisko tramwajowe” – informuje ZDM. Dlatego zdecydowano o budowie sygnalizacji świetlnej, która od kilku dni steruje ruchem na często uczęszczanym przejściu.
Jak zwykle – zdania mieszkańców co do wprowadzonej zmiany są podzielone. Niektórzy zwracają uwagę, że instalacja świateł nie zmniejszyła prędkości kierowców, ale wręcz przeciwnie – zwiększyła ją, ponieważ wcześniej zwalniali, bo wiedzieli, że mogą spodziewać się pieszych, a obecnie – przyspieszają, aby nie natknąć się na czerwone światło. Uważają też, że im więcej sygnalizacji, tym więcej korków.
źr. Facebook Zarząd Dróg Miejskich
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie