
Już trzy lata w Warszawie działa numer 19115. Czy mieszkańcy Bielan chętnie korzystają z systemu?
Przez cały czas funkcjonowania Miejskiego Centrum Kontaktu niemal milion mieszkańców skorzystało z tej formy zgłaszania interwencji. System działa całą dobę, siedem dni w tygodniu. Pracuje w nim ok. 50 konsultantów i niemal 200 pracowników biur i miejskich jednostek. Mieszkańcy najchętniej korzystają z telefonów, aplikacji mobilnej, zgłaszane są też sprawy za pośrednictwem strony internetowej. Dzieje się naprawdę dużo, bo dziennie dzięki systemowi wpływa ponad tysiąc zgłoszeń.
Bardzo chętnie z tej formy korzystają mieszkańcy Bielan. W tym roku (do września) z naszej dzielnicy zarejestrowano 563 zgłoszenia.
- Na początku system słabiej działał. Teraz wszystko idzie bardzo sprawnie – mówi wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk. - Zgłoszenia trafiają do miasta, a dalej do nas. Realizujemy je szybko. Średni czas realizacji wszystkich zgłoszeń na Bielanach to 12,30 dnia, a średnia w innych dzielnicach jest o 4 dni dłuższa. Mieszkańcy zgłaszają różne sprawy – dodaje wiceburmistrz.
Co najczęściej zgłaszamy? Sprawy dotyczące zieleni, nieczystości w miejscach publicznych, uszkodzenia oświetlenia i nawierzchni oraz dewastację urządzeń.
W analizowanym przez miasto czasie (od stycznia do września) wpłynęły 563 sprawy, było 29 reklamacji. 445 zgłoszeń zrealizowano w terminie (14 dni roboczych), a 112 nie leżało we właściwości dzielnicy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie